My wedding day

Ten years ago I met the love of my life here in Turin, I came for an exchange program for 6 months and more than an university exchange program was a life exchange program  hihi. Two years later he asked me to marry him and since I knew him I wanted to spend the rest of my life with him, so my answer was Yes!. 7 years ago we got married in Latina, where he is from, a city near Roma beside the beach.
For my wedding I was looking for a very romantic dress, that reflects myself. I tried many dresses, but when I tried this from Pronovias I knew it was the right one!
The shoes I was looking for had to be very comfortable and to use even after the wedding and for my luck I found this pair from Dolce&Gabbana that I adore!, also because they are super comfy. I customized them with a flower with the same dress fabric that I removed after the wedding.
As you can imagine, the flowers I chose for my bouquet and decoration were peonies, I love them. At that period of the year there were no peonies, so we had to order them from Switzerland, but I could not imagine my wedding without my favorite flowers.
The church we chose was an abbey, the Valvisciolo Abbey, a Cistercian monastery, which has a medieval legend. It is very ancient and elegant. And it has an incredible view, because it is 116 above the sea level.
For photos, we have reserved an exclusive day at the “Garden of Ninfa”, a paradise on earth. The garden where Gucci has chosen for his 2016 commercial.
The reception we took was a wonderful villa, with a big garden and pool, as you know here in Italy, the food is really good and generous, for my wedding we chose fish menu,  starting with an appetizer. We wanted different kinds of dessert and ended up with the wedding cake, so people for sure returned home with a happy stomach.
Here are some photos of my entire wedding.


 

Dieci anni fa ho conosciuto il amore della mia vita qui a Torino, sono venuta per un programma di scambio per 6 mesi e più di un programma universitario di scambio, è stato uno scambio di vita hihi. Due anni più tardi mi ha chiesto di sposarlo e fin dal primo momento sapevo che volevo passare il resto della mia vita con lui, quindi la mia risposta era Sì !. 7 anni fa ci siamo sposati a Latina, da dove proviene, una città vicino a Roma accanto alla spiaggia.
Per il mio matrimonio stavo cercando un abito molto romantico, che mi riflettese. Ho provato tanti vestiti, ma quando ho provato questo da Pronovias sapevo che era quello giusto!
Le scarpe che cercavo dovevano essere molto comodi e da utilizzare anche dopo il matrimonio e per la mia fortuna ho trovato questo paio di Dolce & Gabbana che adoro !, anche perché sono super comodi. Personalizzai con un fiore con lo stesso tessuto del vestito che l’ho tolto subito dopo il matrimonio.
Come potete immaginare, i fiori che ho scelto per il mio bouquet e la decorazione sono state le peonie, li amo. In quel periodo del anno non c’erano le peonie, quindi abbiamo dovuto ordinarli dalla Svizzera, ma non potevo immaginare il mio matrimonio senza i miei fiori preferiti.
La chiesa che abbiamo scelto era un’abbazia, l’Abbazia di Valvisciolo, un monastero cistersiano, che ha una leggenda medievale. È molto antico ed elegante. E ha una vista incredibile, perché è 116 sopra il livello del mare.
Per le foto, abbiamo riservato un giorno esclusivo al “Giardino di Ninfa”, un paradiso sulla terra. Lo stesso giardino dove Gucci ha fatto il suo spot pubblicitario del 2016.
Il ricevimento che abbiamo preso era una grande villa con un giardino enorme e una piscina, come sapete qui in Italia il cibo è veramente buono e generoso, abbiamo scelto il menu di pesce, iniziando con un aperitivo. Abbiamo voluto tanti tipi di dolci e finire con la torta nuziale, quindi la gente per certo tornò a casa con uno stomaco felice.
Ecco alcune foto di tutto il mio matrimonio.

and they lived happily ever after…

e vissero per sempre felici e contenti…

 

0 comments
2 likes
Prev post: Paradise on earthNext post: Summer is in the air!

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

About Me

I lived 20 years of my life in mexico, then for my surprise, destiny made me find my love in italy, changing continent and making me a wife and a mother of two wonderful kids. Read More

Follow me on Instagram
Latest Posts
Most Popular
Archives
Recent Comments